24 Mart 2021 Çarşamba

İLAVE SU DEPOSU-2

Yeni deponun, eski dolum ağızından kolay doldurulamayacağı belli idi. Birinci bölümde bahsettiğimiz gibi, ilave bir dolum ağızı açmak da çok verimli ve estetik değil. Bu nedenle mevcut hidroforu kullanıp baş depoyu doldurmak için bir bağlantı hazırladık.

Dolum yine eskisi gibi mevcut deponun (depo-1) dolum ağızından yapılacak. Depo-1'e dolan su hidrofor ile Depo-2'ye basılacak. Bunun için; V2 vanası kapalı, V4 vanası açık konuma alınacak. V4 hidrofor çıkışında olduğundan açıldığında basınç düşeceğinden hemen hidrofor çalışıp Depo-2'ye su basmaya başlayacak. V2 kapalı olduğundan basılan su sadece Depo-2'ye dolacak ve Depo-1'e geri kaçmayacak. V3 vanasında su akışı iki yönlü olarak gerçekleşecek: Hem dolum hem kullanım.

Depo-2'nin dolması havalandırmadan taşma yapması ile anlaşılacağından yapılacak tek iş V4'ü kapatmak olacak. Böylece Depo-2 dolmuş olacak. Kalan zaman Depo-1'i tam doldurmak ile geçecek. Kullanımda ise 2 alternatif mevcut; V1 ve V3 vanaları ile istenen depodan kullanım sağlanacak ya da her iki vana ve V2 açık tutulup her iki depodan da kullanım sağlanacak. V1 ve V3 vanaları aynı zamanda tesisatta bir problem olduğunda kapatılarak suyun tekne içine kaçmasını önlemeye veya tamirat sırasında suyu kesmeye de yarayacak (mevcut durumda ne yazık ki Bavaria Depo-1'e bir vana koymamış. Bir defasında hortum patladığında epey bir su depodan sintineye aktı).

Sistemin ihtiyacı olan vana, T-bağlantı ve hortumları aldık. Sıra kurup çalışıp çalışmayacağını denemeye kaldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder