23 Eylül 2012 Pazar

İHTİYAÇLAR

Son Bozcaada gezisi bazı ihtiyaçları ortaya çıkarttı. Öncelikle bir pasarella şart oldu. Tekne kıçtan kara olduğunda hem Şarköy hem de Bozcaada limanları çok yüksek kaldı. Şarköy'de idare ettik ama Bozcaada'da ödünç pasarella kullanmak zorunda kaldık. Önceden böyle bir ihtiyaç duymamıştık. Senede bir kaç defa değişik yerlere yanaşıyorduk ve atlayıp zıplayarak idare ediyorduk. Ama bunun doğru çözüm olmadığına inandık. Bir başka sebep de BORAL'da pasarella koyacak çok sınırlı yer olması. Mecburen güvertede duracak ama nasıl?
Pasarella fiyatları da çok yüksek. En iyisi gerekli malzemeyi temin edip yapmak. Ama tik ve benzeri denize dayanıklı ağaçlar hem çok pahalı hem de ağır. Bize hafif, ucuz, pratik bir çözüm lazım. Zaten bu yer kıtlığında teknede durmasının alemi yok. Marina'da ihtiyaç yok, dolayısıyla bir yere giderken tekneye getirip yolculuk bitince de eve götürülebilir. Dolayısıyla suya dayanıklı bir şey olması çok gerekmiyor, sağlam olsun yeter. Katlanır yapmak konusunda bir deneme yaptık ancak ek yerini yeterince sağlam menteşe ile bağlayamıyorsunuz. Amatör ekipman ve çalışma azmi ile katlanır pasarella yapmak kolay değil. Onun yerine 1.80-2.00 m boyunda tek parça ama bizim ihtiyacımızı görecek bir ahşap çözüm mümkün görünüyor. Tamamlandıktan sonra genel izlenimleri paylaşacağız.
Bir diğer ihtiyaç, teknedeki buzdolabının yetersizliği. Bu nispeten daha kolay çözüm. 12V ile çalışan ortalana 25-30 lt'lik bir ilave buzluk yeterli olur. Buzdolbında en çok yer kaplayan içecekleri buna aktarmak lazım. Böylece buzdolabını tümüyle yiyeceklere ayırmak mümkün. Hem buz makinesi de olduğu için içeceklerin çok fazla soğutulmaya ihtiyacı da yok. Ama yiyecekler daha çabuk bozulduğu için önemli. Bu arada tekneye yaz başında bir buz makinesi almıştık. Gerçekten çok faydalı bir cihaz. bununla ilgili konuyu bir başka yazıda anlatacağız.
Bir üçüncü konu ise servis aküsü. Motor aküsünü bu sene değiştirdiğimizi anlatmıştık. Bizim servis aküsü de oldukça eski, 135 Ah'lik Mutlu marka bir akü. Ama bir özelliği yok, yani kamyon aküsü gibi. bu akü bugüne kadar bizi çok güzel idare etti. Ama yaşlandığını belli ediyor. Sırf bizimle 3 sene geçirdi. Öncesinde de 2 sene desek toplam 5 yıllık bir akü. Artık şarj tutmamaya başlaması yakındır. Motor aküsünden çok memnunuz, bu aküyü de 200 Ah'lik Mutlu Marine akü ile değiştirmeyi düşünüyoruz. Hem de bize yaklaşık %48 kapasite artışı sağlayacaktır. Teknedeki elektrik tüketimi epey arttı. Böylece en az hiç sahil besleme almadan ve motor basmadan güneş paneli desteği ile bize 48 saat yeteceğini hesaplıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder