Bavaria 30C’de arka kamara yatak altında, iskele tarafında katalogda 150lt olarak belirtilen bir su deposu var. Bu boyda bir tekne için aslında kısa süreli yolculuklarda yeterli. Ama 3-4 gün veya daha fazla bir koyda kaldığımızda veya su olmayan bir balıkçı barınağına bağlandığımızda suyu ne kadar idareli kullansak da yeterli olmuyor. Ambarda bir adet 30lt’lik bidon ile yedek su da taşıyoruz. Teknenin temiz su kapasitesini ilave bir depo ile arttırmak çok faydalı olabilirdi. Bunun için baş kamaranın altındaki geniş boşluğu değerlendirmeye karar verdik.
Baş kamarada yatak altında
oldukça derin ve iki bölmeli bir alan var. Tabii ki buraya tam oturacak bir
depo bulmak mümkün değil. Ayrıca teknenin burnunu daha fazla ağırlaştırmamak da
önemli. 100m’lik zincir zaten yeterince ağırlık yapıyor ancak gerekli durumda kullanılacak bir su deposu ile alargada veya su
bulamadığımız limanlarda daha fazla kalabilmek de hoş olur. Bu nedenle yeni bir
projeye giriştik. Cemal Kaptan boşluğun ölçülerini aldı ve ne boyutta bir
depoyu, emniyetli olarak yerleştirebileceğimizi hesapladı. Yatağın altındaki
boşluk bildiğiniz gibi baş tarafa doğru daralmakta, diğer tarafında ise hız ve
derinlik sensörleri var. Sensörlere hem zarar vermemek hem de acil durumda
kolay erişmek için emniyetli bir şekilde depodan korumak gerekiyor. Bu nedenle
mevcut hacmi çok da efektif kullanamıyoruz. Olanla yetineceğiz artık.
Emniyetli montaj koşullarını ve
boşluğun biçimini de göz önüne alınca piyasada bulunan 70lt’lik katı plastik su
deposunda karar kıldık. Hiç olmazsa 100 lt olsun dedik ama daha büyükleri
sığmıyor. Yine piyasada satılan esnek su depoları pek güven vermiyor, çeşitli
nedenlerle delinmesi daha kolay, sızdırma yapma olasılığı yüksek o nedenle katı
plastik depo koymaya karar verdik. Bu deponun da şekli sabit olduğundan boşluğa
bire bir uyanı bulmak oldukça zor. Lalizas’da bir depo bulduk (biz aldığımızda fiyatı da uygundu, 90€
civarındaydı).
Montaj işlemlerine tabana deponun
oturacağı bir platform yaparak başladık. Çünkü taban tekne formu nedeniyle U
şeklinde. Burayı düz bir yer haline getirmemiz gerekiyordu. Su kontrasından
yaptığımız platformun bir tarafı, baş altını bölen orijinal ahşap duvara
dayanırken diğer tarafına da biz bir duvar yaptık. Bu duvar, sensörlerin hem
ulaşılabilir olmasını sağlamakta hem de deponun kayması durumunda sensörlere
zarar vermemesini temin etmekte. Ayrıca buraya da yere bir tahta kesip
sensörlerden güvenli bir yüksekliğe monte edip boşluğu ambar parçası olarak
değerlendirdik. Taban tahtasını sabitlemedik, cırt bant ile yapıştırdık.
Üzerine çok hafif eşya konulabilecek ve bize küçük bir depo olarak fayda
sağlayacak.
Bağlantı şemasını ve sistemin çalışıp çalışmadığını kurulum bitince resimleri ile paylaşacağız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder